همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید دو کارمند بهداشتی عربستان سعودی که در تماس با بیماران مبتلا به "نشانگان تنفسی خاورمیانه" (مرس) بوده‌اند، از جمله سه نفر جدیدی هستند که دچار عفونت با کوروناویروس عامل این نشانگان شده‌اند.

mers3

به گزارش رویترز سازمان جهانی بهداشت پنج‌شنبه اول اوت اعلام کرد که دو کارمند بهداشتی زن از مناطق عصیر و ریاض در عربستان دچار علائم خفیف مرس شده‌اند، و یک مورد جدید مرس نیز در یک زن 67 ساله در ریاض شناسایی شده است که به علت شدید بودن علائم در بیمارستان بستری شده است.

بررسی گروهی از کارشناسان بیماری‌های عفونی که در ماه مه برای بررسی شیوع مرس به عربستان رفته بودند ،نشان داد که عفونت با ویروس عامل مرس "خطری جدی" در بیمارستان‌ها است، زیرا این ویروس به راحتی در محیط‌های درمانی انتقال پیدا می‌کند.

این کورونا ویروس جدید که می تواند باعث سرفه، تب و ذات‌الریه در افراد مبتلا شود، و در اغلب موارد مرگبار است، سال گذشته ظهور کرد و از کشورهای جنوب خلیج فارس به فرانسه، آلمان، ایتالیا، تونس و بریتانیا منتشر شد.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا به حال 94 مورد ثابت‌شده آزمایشگاهی این بیماری که به 46 مورد مرگ انجامیده است، رخ داده است. اغلب موارد بیماری در عربستان سعودی شناسایی شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته برای میلیون‌ها زائری که برای مراسم سالانه حج به شهرهای مکه و مدینه در عربستان می‌روند، مجموعه‌ای توصیه‌های مسافرتی و بهداشتی منتشر کرد، و در عین حال اعلام کرد که خطر انشتار عفونت مرس در میان زائران "بسیار پایین" است.

کد خبر 225589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز